Produženi boravak je oblik odgojno-obrazovnog rada organiziran za učenike prvog i drugog razreda naše škole. Odvija se neposredno nakon nastave u trajanju od pet sunčanih sati, od 12 do 17 sati.
Cilj rada učitelja u produženom boravku je osposobiti učenike za samostalno učenje, za suživot u zajednici uvažavajući prava na različitosti, utjecati na oblikovanje kulturnih, zdravstveno-higijenskih, ekoloških i radnih navika, te na ponašanje u suglasju s moralnim vrednotama, poticati razvoj kreativnosti uvažavajući učenikove sposobnosti i interese, usmjeravati učenikov razvoj pozitivnog odnosa prema sebi, prema drugima i prema radu, utvrđivati i povezivati nastavne sadržaje u slobodnoj igri i osmišljenim kreativnim aktivnostima, isticati radost učenja i motiviranost za učenje.
Rad u produženom boravku nadovezuje se na rad učitelja koji radi u nastavi. Učitelj u produženom boravku ponavlja i uvježbava obrađene nastavne sadržaje, s učenicima piše domaću zadaću, te osmišljava kreativno provođenje preostalog vremena kroz učenje i igru.
Nastavne metode su prilagođene radu u boravku, te uvažavaju potrebu učenika za slobodnim vremenom, organiziranim vremenom kao i samostalnim učenjem uz nadzor i pomoć po potrebi.
Pri osmišljavanju kreativnog provođenja vremena, učitelj vodi brigu o željama i sklonostima učenika, te prema tome uvodi niz različitih aktivnostima kojima će se to i ostvariti: istraživački rad, likovno i literarno izražavanje, dramatizacija, praktični rad, modeliranje, ples i pjevanje, elemente domaćinstva i sl.
Cjelokupan rad se proteže kroz sljedeća područja razvoja učeničkih kompetencija:
- jezično-komunikacijsko
- matematičko-logičko, znanstveno-tehnološko
- kulturno-umjetničko
- socijalizaciju, odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obvezama
- igre, sport i rekreaciju.
U produženom boravku izmjenjuju se učenje, vrijeme za odmor, vježbanje i ponavljanje i organizirano vrijeme. Produženi boravak je vremenski ustrojen na sljedeći način:
- 12:00 – 12:30 – ručak
- 12:30 – 13:00 – slobodno vrijeme
- 13:00 – 13:45 – organizirano vrijeme
- 13:45 – 14:00 – užina
- 14:00 – 16:00 – učenje
- 16:00 – 17:00 – dežurstvo. (napomena: ovisno o rasporedu sati, može doći do promjena – individualno o razredu)
Radi potrebe, organizirano je jutarnje dežurstvo od 7 do 8 sati.
Učenicima koji pohađaju boravak osigurana su tri obroka: doručak, ručak i užinu.
Izuzetno je važna redovita komunikacija roditelja i učitelja u boravku radi dobrobiti svakog učenika. Putem individualnih razgovora s učiteljem iz boravka, roditelji mogu saznati važne pokazatelje razvoja djeteta, kakvo je bilo u školi, kako usvaja nastavne sadržaje prilikom uvježbavanja, koliko je spremno pomoći drugome i kako prihvaća pomoć, kako radi u grupi, kako se ponaša, koliko sudjeluje u održavanju urednosti učionice i sl.
Dužnost je svakog roditelja na vrijeme doći po svoje dijete, najkasnije do 17 sati do kada traje dežurstvo u produženom boravku. Odlazak djeteta iz boravka prije 15:30 nije moguć, osim iz opravdanih razloga, o čemu roditelji pravodobno obavještavaju učitelja u boravku. U obavijesti se iz sigurnosnih razloga treba navesti s kim će učenik napustiti prostor škole.
Izmjenama različitih aktivnosti, razgovorom, igrama, šetnjama, istraživanjem i praktičnim radom želimo stvoriti zadovoljno i sretno dijete koje će voljeti školu.
Pravila produženog boravka
- Produženi boravak se odvija nakon redovne nastave u vremenskom razdoblju od 12:00 – 17:00.
- Jutarnje dežurstvo je organizirano od 7:00- 8:00h
- Zbog pisanja zadaće i učenja, molimo roditelje da po djecu ne dolaze prije 15.30 ili da dođu prije početka pisanja zadaće, u 14:00 (u dogovoru s učiteljicom) jer je svaki prekid velika smetnja u radu.
- Roditelji su dužni doći po svoje dijete najkasnije do 17:00.
- Molimo roditelje da se pridržavaju pravila dolaska po djecu. U iznimnim situacijama (pregled i sl.) moguće je, u dogovoru s učiteljicom doći ranije po dijete.
- Ukoliko učenik za vrijeme produženog boravka ne stigne završiti zadaću, zbog umora ili drugih faktora, istu je potrebno dovršiti kod kuće.
- Kako bi učenici stekli naviku učenja i pisanja zadaće kod kuće, te kako bi roditelji dobili uvid u stupanj djetetove samostalnosti u radu, petkom se zadaća ne piše u školi. Petak je u radu produženog boravka rezerviran za poučne, kreativne i druge radionice.
- Molimo roditelje da se ne zadržavaju u prostoru u kojem borave učenici škole i da ne ulaze u učionice bez poziva učiteljice.
- Prilikom dovođenja djeteta u školu, molimo roditelje da se s djecom pozdrave ispred škole i da ne ulaze u školske hodnike. Ukoliko dijete ima puno stvari za nositi (ponedjeljkom), dijete će se vratiti ako ne može nositi sve odjednom. Na taj način razvijamo odgovornost i samostalnost kod djeteta.
- Prilikom dolaska po dijete, potrebno je javiti se na portu, reći djetetovo IME-PREZIME-RAZRED i pričekati dijete ispred škole.
- Molimo roditelje da vode računa o higijeni svog djeteta i osiguraju rezervnu odjeću koja ostaje u produženom boravku.
- U slučaju da se u produženom boravku nešto dogodi, npr. pad, udarac i sl., učiteljica će obavijestiti roditelje telefonski ili pri dolasku po dijete (ako nije nešto hitno).